Monday 5 January 2015

New year holiday (元旦假期)

1231日是2014 最后一天在这一天下午我跟同学们去了西单玩滑冰。在滑冰场很多人也玩滑冰, 有的人滑冰非常好, 有的人不太好,我也不太好。那是我的第一次滑冰,朋友教我滑冰,我很感谢,到底我能滑冰可是我滑冰慢慢的。玩滑冰以后我们一起去麦当劳吃晚饭然后回宿舍。我又累又困一到宿舍就去了卫生间,先洗澡然后睡觉。
11日到1 3日我们有元旦假期。11日我晚起床可是还觉得累, 可是我想去西红门, 看看一家商场。商场离宿舍很远,坐公共汽车要两个小时,或者地铁要1个小时。商场又大又好, 有很多商店和餐厅。在那儿我先吃午饭然后逛街。下午我回宿舍。在第二天和第三天我没去别的地方,我在宿舍,休息,上网,跟父母和弟弟聊天儿, 看看电影,听听音乐,做做作业。



在中国, 元旦不是重要的节日,没有芫花或特殊活动。在印尼不同, 人们过元旦。 政府关闭了大街,人们在大街看看户外舞台演出。零点以前大家开始倒计时,零时的时候他们说“元旦快乐”然后放烟火。

in the last day of 2014, 31 December me and my classmates go to skating. Many people have the same idea, as the skating rink full of people. Some people is good, some people isn't. I assume the bad one is begginers like me. with some help from my friends who good at it, in the end I can "walk"skating. After the fun, we feel hungry and together eat go to Mcd nearby to eat. whole day we having fun, but in the end I feel tired and sleepy so as soon as I arrive in dorm, take bath, I fall asleep.

for this new year, we all have 3 days holiday (1-3 Jan). in the first day, although still feel tired I go to a mall in Xihongmen area. A little bit far, 2 hours ride by bus or 1 hour ride by subway, but it pays off, the mall so big and complete, many cheap branded stuff. in the next 2 days, the tiredness wins so no outside adventure, just stay in dorm, watch movie, browsing and do homework.

in China, new year same with Christmas, just ordinary holiday, although better with the holiday, but aside no other special event here in Beijing. no fireworks, no festive. I miss the car free night in jakarta, where people go out, watch some performance and then do the countdown for the new year, not to mention the fireworks.

No comments:

Post a Comment